piątek, 19 lipca 2013

wyprawka dla dziecka/torba do szpitala

Po amniopunkcji nie miałam już żadnych innych trudnych badań, nie miałam już żadnych innych stresów i do tego dalsza część ciąży przebiegała wzorcowo. Pracowałam do końca ósmego miesiąca, no może ciut dłużej. W związku z tym, że mój brzuszek był już bardzo duży, ciężko było mi się poruszać i pracować, lekarz uznał, że bezpieczniej będzie, jeżeli ostatnie trzy tygodnie spędzę w domu.
Te trzy tygodnie pozwoliły mi na przygotowanie:

  • pokoju dla dziecka, 
  • wyprawki dla maluszka, 
  • torby do szpitala, 
  • wszystkich niezbędnych dokumentów,
  • a także do czytania informacji dotyczących opieki nad noworodkiem.
Wcześniej chodziłam do szkoły rodzenia i wiele przydatnych rzeczy się tam dowiedziałam, ale jednak nie czułam się swobodnie z myślą, że będę się już za miesiąc zajmować malutkim człowiekiem.
Przygotuję listę mojej wyprawki dla dziecka i torby do szpitala, to ją tu załączę, może posłuży Wam jako przykład lub ściąga:) Oczywiście zmodyfikuję ją odpowiednio. To w ramach przygotowania do następnego porodu i dzidziusia.
Tak na marginesie gdy przygotowywałam się na przyjście dzidziusia na świat, założyłam zeszyt i tam prowadziłam notatki, robiłam listy, zapisywałam spostrzeżenia. Polecam wszystkim przyszłym mamom. To bardzo pożyteczna rzecz.
Pokój maluszka - większość rzeczy do pokoju da maluszka kupiłam z mężem przez internet (łóżeczko, komódkę, leżaczek, przewijak, wanienkę, podstawkę do wanienki, pieluszki tetrowe...). Oczywiście korzystam w większości z allegro. Jak do tej pory nie zawiodłam się ani razu. To zaoszczędziło nam wiele czasu, nerwów i stresów. Tym bardziej, że nie posiadamy auta, więc jeździć z takimi gabarytami po mieście lub za każdym razem brać taksówkę - jest średnio miłe.
Wózek JEDO FUN zamówiłam w sklepie. Oczywiście przy zamówieniu byłam razem z mężem. Razem musieliśmy dostosować wysokość wózka do nas (jestem o około 30 cm niższa od męża). Gdybym zamawiała sama pewnie nie spostrzegłabym, że mąż potrzebuje wózka z regulowaną wysokością rączki, by mógł swobodnie prowadzić wózek. Przyznam obecnie, po rocznym doświadczeniu z wózkiem na spacerach itd, kupiłabym inny model:( Przede wszystkim z większą gondolą o ile bym taki znalazła:) i z lepszym pokrowcem na gondolę i na spacerówkę. W tym modelu wózka pokrowce są jakieś niedorobione i w zimie mam wrażenie, że dziecko może zmarznąć, bo z każdej strony wieje na niego:( Oczywiście opatulałam synka zawsze, by nie zmarzł.
Dokumenty miałam posegregowane w koszulkach i spięte w jedną całość. Do nich przygotowałam spis treści dla położnej i lekarza. To bardzo mi pomogło podczas przyjęcia do szpitala. Do szpitala wziełam wszystkie dokumenty z ciąży, każde USG, badania krwi, moczu itd...

Poniżej przesyłam moją listę z wyprawką dla Bąbelka. Jeżeli któraś z Was chciałaby otrzymać ją na maila to chętnie wyślę. Proszę

WYPRAWKA DLA BĄBELKA
Produkt il. Uwagi
Do pokoju, do kąpieli, na spacer itp.
wózek (gondola+spacerówka+fotelik) 1
torba na wózek 1
pokrowiec przeciwdeszczowy do wózka 1
fotelik do auta 1
baza do montowania fotelika 1
łóżeczko trzy stopniowe z szufladą 1
materacyk piankowo-kokosowo-gryczany 1
ochraniacz na szczebelki? 1
prześcieradło 3
wałeczki lub trójkąt do spania dla niemowlaków 1
ceratka do wózka? 1
ceratka do łóżeczka? 1
przewijak na łóżeczko 1
komódka na odzież i przybory Bąbelka 1 (najlepiej 5cio szufladowa)
wanienka większa 1 z mniejszej dziecko szybko wyrasta
stelaż do wanienki 1 sprawdzić, by pasował do kupionej wanienki
wkład do wanienki 1 Smyk
kocyk cieńki 2 Internet
kocyk gruby 2 Internet
termometr do wanny 1 Internet 
ubranka
kaftaniki? 3 Mothercare
koszulki 3 Mothercare
śpioszki 3 Mothercare
pajacyki 9 Mothercare
body długi rękaw 6 Mothercare
body krótki rękaw 6 Mothercare
czapeczki 3 Mothercare
czapeczki po kąpieli 3 Mothercare
skarpetki 6 Mothercare
rękawiczki Mothercare
kombinezon zimowy z kapturem 1
śliniaczki 2
pieluchy tetrowe 10 internet
pieluszki jednorazowe new born 60 internet
pieluchy flanelowe 10 internet
śpiworek do spania 1 Smyk
rożek 1 Smyk
Do mleka
recznik z kapturkiem 2 IKEA
smoczki 2 Mothercare
woreczki do przenoszenia butelek itp.. kpl. IKEA
butelki Medela 3 Mothercare
butelki na mleko matki 3 Mothercare
smoczki na butelki Medela 3 Mothercare
laktator Medela 1 internet
szczoteczka do butelek 2 Rossmann
woreczki do mróżenia mleka matki kpl. Mothercare
pojemnik do utrzymania temp. Mleka na spacerze 1 internet
podgrzewacz do mleka 1 internet
Artykuły higieniczne
gaziki 2 Rossmann
płatki higieniczne 2 Rossmann
patyczki do uszu 1 Rossmann
chusteczki higieniczne do pielęgnacji 2 Rossmann
chusteczki wilgotne do pielęgnacji 2 Rossmann
duże płatki do pielęgnacji 3 Rossmann
podkłady do przewijania kpl. Rossmann
pieluszki jednorazowe new born kpl. Rossmann
oliwka do kąpieli 1 Apteka
oliwka do masażu 1 Apteka
puder 1 Apteka
nożyczki do paznokci 1 Smyk
cążki do paznokci 1 Smyk
szczoteczka do włosów 1 Smyk
krem do ciała dla noworodka 1 Apteka
krem do twarzy dla noworodka 1 Apteka
krem na mróz dla noworodka 1 Apteka
proszek do prania ubranek dla noworodka 1 Rossmann
Frida/aspirator do noska 1 Smyk
Z apteki
Sudokrem 2
maść Linomag lub Alantan lub Bepanten 2
spiritus 70% 1
sól morska do nawilżania noska Marimer 1
sól fizjologiczna w mapułkach do przemywania oczek 20
Paracetamol dla niemowląt 1
octenisept 1
tantum do nosa dla niemowląt 1
Dla mamy
majtki jednorazowe 30 Apteka
maltan na brodawki 1 Apteka
purelan na prodawki 1 Apteka
wkładki laktacyjne 1 Apteka
biustonosze do karmienia 3 Internet - Anita
koszule nocne z opcją do karmienia 3 Internet
płyn do higieny intymnej 1 Rossmann
lewatywa 1 Apteka
podkłady połogowe 30 Apteka
krem przeciw rozstępom 1 Apteka


A poniżej moje kompletowanie wyprawki dla Noworodka:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz