czwartek, 15 grudnia 2016

Pierwsze słowo, pierwsze ząbki - Klara skończyła osiem miesięcy



Klara i jej gaworzenie:)

Moja młodsza córeczka, Klara,  skończyła 8 miesięcy:) Tak mi szkoda tego, że dzieci rosną w takim zatrważającym, szybkim tempie. Gdybym tylko mogła to zatrzymałabym czas. Ot tak egoistycznie, dla Siebie:)
Uwielbiam zapach małego dziecka, sposób w jaki przytula się do mamy, uczucie karmienia własnym mlekiem, ten mały spontaniczny uśmiech i oczka wlepione w mamusię.



Klara jest trzecim dzieckiem i w odróżnieniu od moich starszych maluszków, jest spokojniejsza, nie płacze głośno, a jeżeli coś chce, to raczej "chrząka" lub marudzi nieco głośniej. Bardzo rzadko płacze, a jeżeli jej się zdarzyło to byłam tak zaskoczona, że wybiegłam, jak opętana na ratunek. To niesamowite, ale gdy się obudzi nad ranem, to nie płacze, ale gaworzy, a gdy kogoś podchodzi i patrzy na nią, to cudnie się uśmiecha:) Jej uśmiech jest powalający i ładuje baterie mamy na cały dzień.


Kilka faktów z rozwoju i życia Klary;
  • Klara ma już dwa ząbki, na dole!, czyli szybciej o 2 miesiące niż Karinka,
  • pewniej siada, choć jeszcze nie siedzi stabilnie,
  • waży 9,5 kg, a jej długość nieznacznie tylko się zmieniła, urosła o około 3 cm i ma 80 cm (choć nie mieści się w odzież w tym rozmiarze) . Ku mojej rozpaczy nie mieści się już do wózka, więc niebawem będziemy musieli już ją układać w spacerówce,
  • bardzo sprawnie bawi się zabawkami i przekłada je z jednej do drugiej rączki. Tu muszę z nią popracować, by jednak bardziej pracowała prawą niż lewą ręką,
  • nadal z pasją pije mleko mamy i za nic w świecie nie chce kaszki, nie wspomnę już o mleku modyfikowanym (nie mam pojęcia, jak ja ją oduczę picie mojego mleka),
  • na szczęście chętnie je przeciery z warzyw, wszelkiego rodzaju mięska i na razie mniej chętnie owoce. Uwielbia rosołek:)))),
  • nie chce jeść chrupek kukurydzianych oraz chlebka, co mnie dziwi, bo to dobre na wyrastające ząbki,
  • jest dość mało aktywna na podłodze, jednak jeszcze się tym nie martwię, bo umie się obracać, ale najwyraźniej nie ma ochoty na jakąś wzmożoną aktywność,
  • uwielbia się bujać w wózku lub w foteliku i jest przy tym bardzo śmieszna, a zwłaszcza, gdy do wszystkiego dorzuca wierzganie nóżkami:),
  • jest bardzo aktywna językowo i zastanawiam się, czy przez to będzie szybciej mówić niż Karinka? - Klara obecnie potrafi buczeć, pluć, dmuchać, machać językiem na wszystkie strony, wystawiać język do przodu i naciągać. Czasami wygląda to, jak ćwiczenia logopedyczne,
  • wszystko bierze do buzi i chętnie rzuca, czym tylko się da,
  • bardzo lubi towarzystwo siostry i brata, 
  • jej pierwsze słowo, to niestety nie "mama", a "BABA":(
  • Klara na razie nikogo się jeszcze nie boi i nie reaguje na obcych płaczem.




Tymczasem, jeżeli chodzi o mnie, to żałuję, że przy pierwszym dziecku nie miałam takiej wiedzy, jak przy trzecim;)
Poza tym wypowiedziałam wojnę mojemu brzuchowi. Liczę na to, że po roku będzie wyglądał bardziej normalnie i oczywiście wymaga to wielu ćwiczeń. 
Nadal karmię Klarę, więc przestrzegam diety dla matek karmiących, choć czasami pozwalam sobie na więcej. Takim oto sposobem Klarze wyszło uczulenie na brodzie. Mamusia miała ochotę na orzechy, a że jadłam je długo (około miesiąca) i dużo, to się zemściło.
No cóż, na razie orzechy schowałam do szafy i muszę się zadowolić musli bez orzechów.

4 komentarze:

  1. Śliczna i podobna do mamusi. A ten uśmiech bezcenny! Pozdrawiam Weronika

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna dziewczynka, imię pasuje idealnie :) Ja wczoraj pierwszy raz zobaczyłam swoją siostrzenicę Lenkę i jestem nią oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. och tak maluszki szybko rosną juz osiem miesięcy a mnie sie wydaje że dopiero co urodziłaś....

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna kruszynka :) Ale chyba bardziej podobna do taty, prawda? :) Niech rośnie i dalej tak ładnie się rozwija :)

    OdpowiedzUsuń