środa, 20 lutego 2019

Gramy w gry planszowe!!!

gry planszowe dla dzieci
Nasze ulubione gry:)

Czasami człowiek może zostać miło zaskoczony przez życie. Mnie zdarza się to ostatnio bardzo często, przy moich dzieciach i w związku z tym, że je mam:). Gdyby nie dzieci, to w wielu sytuacjach nie wracałabym do przeszłości i nie zastanawiałabym się nad wieloma rzeczami. Także nie poznałabym wielu różnych form zabawy, jaki dają nam obecne czasy.
 Tak jest między innymi z grami planszowymi.

Nie znałam w dzieciństwie zbyt wielu gier. Nie miałam ich dużo, bo zaledwie jedną i był nią Chińczyk. Czasy były trudne, rodzina biedna, w sklepach pustki, a najbliższy pewex kilkadziesiąt kilometrów dalej, więc i gier nie było. W latach osiemdziesiątych poznałam Monopol, który był hitem na miarę internetu. Na moje i moich sióstr szczęście miała go w posiadaniu znajoma mojej babci. Co tydzień prosiłyśmy babcię, by odwiedziła Panią Jankę i by nas zabrała ze sobą. A u Pani Janki graliśmy zawsze długo i z zapałem w monopol. To były czasy...

Teraz gier jest mnóstwo, a w sklepach nie wiadomo, co wybierać. Kupowałam ostatnio grę w sklepie branżowym i byłam zdziwiona, że taki istnieje i że że sprzedaży gier można się utrzymać:). Sprzedawca - entuzjasta i zapalony gracz - opowiadał o grach z taką pasją, że od razu chciało się grać we wszystko, co poleca. Znał doskonale każdą grę, którą mi pokazywał. W każdą grę grał i każdą testował. Poczułam się przy nim malutką istotką, która na temat gier nie wie nic;))

Zaskoczyła mnie różnorodność gier pod wieloma względami, np. artystycznym, logicznym, wiekowym, przeznaczenia, etc.

My jak na razie gramy z dziećmi głównie w sześć gier (gry na zdjęciu) i bardzo to lubimy. Zazwyczaj przy takiej zabawie jest tyle śmiechu, jak przy dobrej komedii, ale oprócz śmiechu jest jeszcze nauka.
Nauka rozumienia gry, dostosowania się do zasad, zachowania, reakcji na przegraną, na wygraną oraz na zachowanie współgraczy. I zwłaszcza o to nam chodzi, by dzieci uczyły się, jak funkcjonować w społeczeństwie, gdy wygrywamy lub przegrywamy:)
Nasze przygody z grami dopiero się zaczynają, ale już bardzo nam się podobają:)

Jakie gry polecacie?

9 komentarzy:

  1. ....Ale chyba stomatologa się nie boisz? To nieprzyjemne. Ja zawsze miałam stracha...
    Ale uświadomiłam sobie niedawno, że boli zab tylko w domu...bo przecież jakby bolał na fotelu w gabinecie to dentysta by nic nie zrobił. W ciąży i po ciazy żeby się sypią...swoją drogą ciekawe czemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo osób boi się kredytów. Jeżeli ktoś może Anie chce to lepiej wynajmować i płacić w nie swoje? Druga kwestia to nie wszyscy rodzice mogą tak pomoc, a niektórzy też nie chcą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć! Moja 3.5 latka uwielbia buckaroo i ułóż 4 (tłumaczę z angielskiego i nie wiem jaka jest polska nazwa tej gry?). Przesyłam linki z amazonu

    https://www.amazon.co.uk/Durable-Deluxe-Line-Up-4/dp/B00TB1ZA0E

    https://www.amazon.co.uk/MB-Games-Hasbro-48380XXXX-Buckaroo/dp/B0006GWQ1E

    Masz cudowną rodzinę xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za propozycję. Będę patrzeć na lika:)))) Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń