wtorek, 23 grudnia 2014

Ubieranie choinki nocną porą

W weekend ubierałam z Tomkiem choinkę. W związku z tym, że tego dnia byliśmy na "klatkowej" Wigilii, choinkę ubieraliśmy około 22:00:) No cóż Tomek w weekend chodzi później spać. Nawet mąż przysnął na sofie podczas przyglądania się naszej zabawie.
A zabawa była rewelacyjna!! Gdyby nie dzieci nie chciałoby mi się ubierać jakiejś tam nudnej choinki, ale z Tomkiem ten wieczór nabrał większego znaczenia. Przypomniałam sobie szczęśliwe lata dzieciństwa, gdy razem z babcią i siostrami ubierałyśmy choinkę. Mieliśmy przy tym ogromny ubaw. Babcia opowiadała różne historie, z niektórymi się powtarzała, ale to nic. Nam to nie przeszkadzało, bo babcia wspaniale opowiadała. Opowiadaliśmy sobie różne anegdoty i snuliśmy plany na przyszłość. Planowaliśmy przy tym także wigilię. Z Wigiliami bywało różnie, ale nie chcę wspominać tego, co nie zawsze było miłe i przyjemne. 

Tomek podczas ubierania choinki czerpał radość z każdej powieszonej bąbki i zabawki. Pokazywał mi miejsca, gdzie brakuje czegoś i należy powiesić coś jeszcze. Angażował się także do wieszania światełek oraz łańcuchów i przede wszystkim cały czas wszystko bardzo emocjonalnie przeżywał. Gdy już skończyliśmy zbliżała się 23.30 i to nic, ze tak długo w tym roku ubieraliśmy choinkę. Ważne jest, że taka czynność może człowiekowi dać tyle radości i szczęścia, że nie da się tego ubrać w słowa. 
Na końcu usiedliśmy na bujanym fotelu przed choinką, włączyłam zbiór kolęd i tak się bujaliśmy. Tomek usnął, a ja czułam wzbierające się we mnie hormony szczęścia - moje kochane endorfiny:).
W takich chwilach rozumiem doskonale kobiety, które mówią, że macierzyństwo odmieniło ich życie, bo moje także odmieniło...

To nasza bajkowa choinka:)

Tomek podczas ubierania choinki:)



Bardzo dziękuję wszystkim za odwiedzenie mojego posta! 
Gorąco zapraszam do dyskusji i komentarzy, a także do obserwowania mojego bloga. 
Chwalcie się swoimi dziećmi i osiągnięciami związanymi z wychowywaniem, a tym samym pomagajcie w wychowywaniu innym.

16 komentarzy:

  1. Ale słodki ten Twój synek :) A choinka 'ubrana' bardzo ładnie :)
    Zdrowych i spokojnych świąt Kochana !

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam z dzieciakami ubierać choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna sprawa! I ile radości! Z Twoimi jest pewnie jeszcze lepiej, bo są starsze :-) Serdecznie pozdrawiam i wesołych świąt :-)

      Usuń
  3. Wszystkiego co najlepsze z okazji Świąt dla Ciebie i Twoich bliskich. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo:-) wszystkiego dobrego na Święta dla Ciebie i dla Twojej rodziny :-)

      Usuń
  4. "Jest taki dzień, bardzo ciepły, choć grudniowy..."
    Ten dzień jest tuż tuż, więc życzę Wam pogodnych Świąt, spędzonych razem! Pozdrowienia!
    Ania Marny Puch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję z całego serca :-) spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia :-)

      Usuń
  5. Najlepsze życzenia Świąteczne dla całej Rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia :-)

      Usuń
  6. Moja Mysz jeszcze za mała na choinkowe zmagania, więc kiedy czmychnęła spać, my z żoną zrobiliśmy to za nią. Ale za rok już się nie wymiga :). Wesołych Świąt i samych przyjemności :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Super jest taki czas spędzony razem. Niezapomniane momenty!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę się doczekać kiedy Oli będzie mi pomagał ubierać choinkę.
    Ja ubierałam choinkę sama we wtorek, okazało się, że Oluś boi się choinki. Prze jeden dzień oswoił się z nią na tyle żeby na jej widok się nie chować albo nie uciekać, ale nadal boi się do niej podejść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, oj to życzę Ci, byś w przyszłym roku ubierała już choinkę z Synkiem :-) wesołych świąt :-)

      Usuń