piątek, 6 kwietnia 2018

Moja rodzina kiedyś (1978) i dziś (2017)...

Moja rodzina, gdy miałam kilka lat i moja rodzina, gdy mam czterdzieści kilka lat. Czy widzicie podobieństwo?

Ostatnio, gdy mam tylko chwilę (bywa to zazwyczaj nocą), to porządkuję stare rodzinne zdjęcia. Nie mam ich dużo (generalnie w rodzinie nie mamy ich sporo, ale warto je uporządkować, zeskanować i jakoś wydać), a szkoda. No cóż czasy były inne, bo nie było telefonów komórkowych, którymi rejestruje się każdą chwilę. Nie było tyle aparatów fotograficznych, a jak były to drogie i nie na każdą kieszeń. Jeżeli chciało się zrobić zdjęcie to należało pójść do fotografa. U nas w miejscu, gdzie mieszkałam w latach siedemdziesiątych był tylko jeden fotograf na całą okolicę!! I nie był tani:(
W tej sytuacji i zdjęć było mało. Zdjęć z dzieciństwa, które przypadało na lata siedemdziesiąte mam niewiele i bardzo tego żałuję, choć nie moja to wina. Miło było by teraz na siebie popatrzeć i wiedzieć, jak się wyglądało dawniej. Szkoda, że nie ma też żadnych filmów, bo chętnie oglądnęłabym siebie, jak stawiam pierwsze kroki, jak zaczynam mówić i jak się zachowuję. 
Dobre jest to, że choć cokolwiek się uchowało i można na przykład porównać, czy nasze dzieci są takie, jak my, gdy byliśmy mali:))))

I dlatego porównuję, co mam. Spójrzcie poniżej dwa zdjęcia dwóch rodzin. Dwóch moich rodzin. Na pierwszym zdjęciu jestem z rodzicami. To zdjęcia z lat siedemdziesiątych, tj. około 1978 rok. 
Ja, to ta mała, uśmiechnięta dziewczynka po lewej stronie na kolanach taty. Jestem w sweterku, którego jeszcze pamiętam! Zdjęcie zrobione oczywiście u fotografa:) 

A jeszcze niżej zdjęcie także mojej rodziny, ale gdy ja jestem już mamą. To rok 2017 i spontanicznie zrobione zdjęcie w mieszkaniu. To zdjęcie przypomina mi bardzo to sprzed czterdziestu lat. Rodzice na kolanach mają dwie córeczki a za nimi stoi najstarsze dziecko.

Wydaje się, że Klara, która siedzi na kolanach męża jest bardzo do mnie podobna. Szkoda, że na tym zdjęciu akurat nie uśmiecha się, ale podobieństwo jest moim zdaniem bardzo widoczne. Moja córeczka Karinka wydaje się też być bardzo podobna do mojej siostry, która siedzi na kolanach mamy. 
Jakby nie było to wszystko rodzina:)



Moja rodzina około 1978 roku. Ja, to ta dziewczynka na kolanach taty po prawej stronie.

Moja rodzina w 2017 roku. Jestem już mamą i także siedzę po prawej stronie, ale na kolanach trzymam moją córeczkę:)

8 komentarzy:

  1. widać podobieństwo! :)
    My za to mamy w rodzinie mase zdjęć, a i ja ich mam dużo bo z racji zawodu :)
    to ważna pamiątka najlepiej drukować i chować :) żeby sie nie psuły.
    I także chciałabym mieć jakieś filmiki swoje.. no ale.. wazne że mam syna filmiki :D
    1 film tomam z komuni swojej haha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie jest mieć film z komunii. Co bym za to oddała:)))
      W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zdjęcia i filmy były rarytasem:(
      Szkoda.
      Serdecznie pozdrawiam i zdrowia życzę:)

      Usuń
  2. Fajne takie zdjęcia , pomysl ze Twoje dzieci tez kiedyś bedą je przeglądać i wspominać 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano. Może jeszcze dożyję, gdy będą miała wnuki. Byłoby cudownie:))
      Gorące pozdrowienia!

      Usuń
  3. Cudowne zestawienie! Oby Wasze dzieci rowniez stworzyly takie zdjecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że tak będzie:) Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ takie pamiątki są fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń